Mide küçültme ameliyatı estetik cerrahiyle nasıl kombine edilir?

Vücut kitle endeksi ideal kilomuz hakkında bilgi verir. Formüle edersek BMI: vücut ağırlığı/boyun karesidir. 18.5-24.9 normal kabul edilirken 30 ve üzeri obez olarak değerlendirilir. Amerika’lı yetişkinlerin % 33 ü obez sınıfına girer. Ülkemizde de aşırı kilo önemli bir sorun haline gelmiştir. Sorun çocuk obesitesine dek gelmiştir. Diyet, egzersiz, ilaç derken sıra cerrahiye dek gelir. Bariatrik cerrahi aşırı kiloluların kilo vermesine yardım eder. Genellikle BMI 40 tan büyükse bariatrik cerrahiye başvurulur. Tip 2 diyabet, hiperlipidemi ve hipertansiyon şikayetleri kilo vermeyle birlikte geriler. Postbariatrik cerrahi bariatrik cerrahi sonrası oluşan deri sarkmaları ve şekil bozukluklarının düzeltildiği, kol germe, meme dikleştirme, karın bel sırt germe, iç bacak germe, popo kaldırma ameliyatlarını kapsar. Hasta genellikle mide ameliyatından 12-18 ay sonra başvurur. Hastanın kilo dalgalanması en az 3 ay süreyle durmuş olması gerekir. BMI 25-30 ise cerrahi sonuçlar güzel olur, BMI 32 den fazla ise estetik başarı daha limitli olacaktır. Sigara içen ve BMI 35 üstü olan hastalara cerrahi yapılmamalıdır. Postbariatrik sağlıklı hastalara estetik ameliyat yapılırken en çok karşılaştığımız sorun kanama riskinin normal hastadan fazla olmasıdır. Bu nedenle donanımı yeterli, kan verme olasılığı olan hastanelerde, önceden kan temini yapılarak ve ameliyat öncesi tüm konsültasyonları tamamlanan hastalara müdahale edilmelidir.